حضرت انوش

حضرت انوش (ع) هنگامی که ٩٠ ساله بود پسرش حضرت قینان (ع) به دنیا آمد . بعد از تولد حضرت قینان (ع) ، حضرت انوش (ع) ٨١۵ سال دیگر عمر کرد و صاحب فرزندان زیادی  شد و سر انجام در سن ٩٠۵ سالگی بدرود حیات گفت .

حضرت انوش (ع) اولین کسی بود که به کمک و راهنمائی حضرت جبرائیل (ع) درخت خرما کشت نمودند . ایشان بعد از پدر خویش ( حضرت شیث بن آدم ابوالبشر (ع) ) وصی و جانشین پدر در امر نبوت و راهنمائی و هدایت بشر شد و وارد کشور ایران گردید و به هدایت خلق می پرداخت.

ایشان در سن ٩٠۵ سالگی در قلعه فهران ( شهر قهدریجان ٢٠ کیلومتری اصفهان ) بدرود حیات گفت ، شهر فهران در زمان خود یکی از شهرهای بزرگ و یکی از مراکز تجارت نیز بوده است و رشته کوههای اطراف این شهر به نام رشته کوههای فهران معروف می باشد .

 قابل به ذکر است که در منابع ، کتابها و سایتهای ایرانی عمر حضرت انوش (ع) ٩۵٠ تا 965 سال ( بر اساس منابع موجود در ایران عمر ایشان همان 965 سال می باشد) و هنگامی که ایشان به دنیا آمدند ، حضرت شیث بن آدم (ع) ١۵٠ ساله بودند . ولی در منابع و سایتهای مذاهب مسیحیت و همچنین در کتاب مقدس مسیحیان ( در عهد عتیق - کتاب پیدایش - فصل ۵ - ( ١ : ١ - ۴ ) - آیات ٩ الی ١١ ) در مورد ایشان توضیح داده شده است و  عمر ایشان ٩٠۵ سال ذکر گردیده است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 4 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین